gurindamjiwa

24 April 2006

Isnin yang suram...
Teringat aku pada pertanyaan seorang teman "Ina pernah jatuh cinta?" semasa berborak dgnnya di YM semalam.. Soalan itu mengingatkan aku pada seseorang...Arghh....hatiku berkata...soalan yang memang menyebabkan aku buntu utk memberikan jawapannya..
Cinta...aku rasa semua orang pernah jatuh cinta...Cinta Pertama??? Tanyanya lagi...seingat aku hanya sekali aku pernah jatuh cinta dalam hidup aku...Cinta yang pertama dan terakhir setakat ini... Hatiku bersungut...Banyak lak soal mamat nih...agaknya nak kena cepuk ngan aku...tapi aku tetap berikan jawapan bagi soalannya tu..walaupun sikit blur jawapan aku tu pada dia...
Mungkin aku ni ramai kawan lelaki dulu..tapi sukar utk aku jatuh cinta...bercouple pon mungkin hanya pada nama...Seingat aku, aku cuma sayang dan cintakan sorang aja dalam hidup aku.. Lagipun kisah cinta aku dah berlalu... Lupakan aja..
Tanyanya lagi..Takkan ler orang macam ina ni takder bf?? Jawapan aku masih tetap sama..Takder ler...betul..
Realitinya..aku memang takder special bf... Walaupun ramai yang dekat tapi aku masih seperti dulu...sukar untuk jatuh cinta hanya kerana ingatan aku pada "DIA".. Kadang2 aku rasa serik agaknya untuk bercinta lagi...
Pelik sangat ker kalau takder bf nih????
Bagi aku ada bf ker takder sama aja sekarang nih...Buat apa nak pening2 kepala mikirkan semua tu..Janji aku bahagia... aku taknak lagi kisah cam dalam lagu 'PUPUS' tuh berulang..cukuplah skali....

23 April 2006

Ahad...hari yang memang ditunggu-tunggu. Aku pasti semua org sama macam aku gak.. Arghh..leganya hati bila boleh duk lepak-lepak kat umah macam ari nih.. Sesambil tgk tv, baring baring legakan otot aku yang dah letih sepanjang minggu.
Teringat aku pada "seseorang" yang pernah aku sayang.. Rindu pulak rasanya...lalu aku geledah kotak yang telah lama aku simpan...aku pon tak pasti apa yang aku cari...terjumpa lak satu album yang pernah menyimpan semua kenangan hidup aku dan dia..AKU RINDU. Itu yang terlintas dalam fikiran aku...tapi betul ker aku masih rindukan dia yang pernah kecewakan hati aku ni??? Aku pun tak pasti...
Perlukah aku hidup lagi dalam kenangan ini?? Aku bertanya pada diriku..lalu bila akalku menjawab...Ina, ingatlah itu semua sudah berlalu.. lupakan "DIA dan KENANGAN" itu...terus kusimpan album itu kembali ke tempat asalnya..
KENANGAN memang perlu diingat..tapi hanya sebagai pengajaran untuk aku...bukan untuk aku kenang dan menyesali semua yang pernah terjadi.. TABAH lah hati..menjalani hidup ini...
Nyata aku kini makin matang dalam menilai erti sebuah pengalaman.
Tuhan...tolonglah aku untuk lupakan "DIA"..